lottakarlsson

Direktlänk till inlägg 1 november 2016

Mamma!!!

Av lotta karlsson - 1 november 2016 23:21

Idag har jag äntligen tagit mig mod att gå till min mammas grav:) har inte vågat gå dit sedan jag blev sjuk.. Det har nu gått ca 2 år.. Har varit jättejobbigt för mig.. Vet att mamma har varit med mig ändå.. Kvällen innan min första operation i Linköping var väldigt jobbig för mig.. När min pappa lämnat mig var jag jättenervös över operationen jag skulle utföra..visste inte om jag skulle vakna upp igen.. Min sjuksköterska var inne ett flertal gånger o sa att hon förstod att jag var nervös..hon sa att hon med skulle vara det i mitt fall..hon gav mig en insomningstablett som jag skulle ta innan jag la mig så jag skulle få sova. Den låg där på nattbordet.. Jag grät o kände att nästan paniken kom inom mig.. Jag vände mig mot fönstret o tittade ut med tårarna rinnande ner för mina kinder.. Helt plötsligt börjar persiennen rulla sakta ner..jag såg snöret rulla runt o längre o längre ner kom persiennen .. Vad är det som händer.... Jag tittar på mitt nattbord o ser att tabletten ligger kvar..tänkte jag började yra..men det gjorde jag inte...rätt som det är slutar jag att gråta o känner ett lugn i kroppen.. Jag slappnar av.. Det kommer att gå bra... Du kommer vakna igen.. Herregud.. Det är ju du mamma.. Hon fanns där för mig o gav mig ett sådant lugn..en helt otrolig känsla som är svår att beskriva. Jag tog min tablett o somnade utan problem..
Operationen gick ju bra o jag vaknade efter 17.5 timmars nersövning.

Vet att hon finns i mig..
Jag har henne i himlen o min pappa i världen som jag är så stolt o glad över att ha vid liv.. Han har alltid funnits vid min sida.. Älskar honom så!!! Världens bästa pappa!!!

Kan inte riktigt förklara varför jag inte klarat av att gå till henne mer än att jag inte velat gå in på kyrkogården då jag vet att det även kunde varit jag som legat där..

Är oerhört glad att jag tog mig dit i dag med hjälp av mina fina vänner som puschat o stöttat mig!

2 år har gått men nu kom jag dit..
NEVER GIVE UP!!!

Här ligger Du min ängel!!
Miss you!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lotta karlsson - 17 november 2016 16:08

min nya Blogg är: nouw.com/lottakarlsson Där kan ni fortsätta att läsa om mig:) ...

Av lotta karlsson - 17 november 2016 15:53

jag kommer att byta blogg sida "Kod för att importera min blogg till Nouw: 2540647289 ...

Av lotta karlsson - 16 november 2016 22:19


Idag är det 2 år sedan jag började bli sjuk.. Det började den 16 november 2014 med att jag började hosta blod? ingen annan smärta förren på natten då jag får sån hosta. 05.15 står jag inte ut längre o ringer 1177 o de ber mig ringa 112, de misstänker...

Av lotta karlsson - 16 november 2016 17:33

I dag var jag uppe o körde spinning på förmiddagen på simhallen:) sååå härligt! Det är något jag också har längtat efter o inte tala om att få instruera i spinning.. En sak i taget ... Hi hi måste få upp kondisen lite till.. Men jag brinner verkligen...

Av lotta karlsson - 15 november 2016 21:33


I dag har det nog regnat hela dagen:( tyckte snön kunde få ligga nu fram till jul:) det är ju nu innan jul som jag vill ha snö så man kan få lite julkänslor:) Regn o mörker är så himla trist.. Men idag trotsade jag vädret o gick ut o gick:) faktiskt ...

Presentation


Välkomna till min Blogg! Här kan ni läsa lite om mig om min resa tillbaka.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards